Barnehagedagen - "Små steg for koden!"

I dag feirer vi barnehagedagen - hvor "Små steg for kloden" er slagordet ! :-D Barnehagedagen i fjor ble den siste foreldrekaffen vi hadde før hele landet ble stengt ned.

«Barn skal lære å ta vare på seg selv, hverandre og naturen. Bærekraftig utvikling omfatter natur, økonomi og sosiale forhold og er en forutsetning, for å ta vare på livet på jorden slik vi kjenner det. Barnehagen har derfor en viktig oppgave i å fremme verdier, holdninger og praksis for mer bærekraftig samfunn.» - Rammeplanen for barnehagen.

Når barna gikk på tur i forige uke, plukket de med seg alt søppel de fant på sin vei. Dette laget de om til en kjempelarve, som nå henger på utsiden. Bærekraftig - noe som kan bli til noe annet :-)

Alle i hele verden setter spor etter seg <3 Store og små - vi håper at vi kan sette gode spor i hverandre <3 GRATULERE MED BARNEHAGEDAGEN!