Nissefest i Veslefrikk!

"Kor har Julenissen gjort av sleden sin da?" Lucas 5 år

Stemningen å komme til barnehagen med nisseklær er veldig spesiell! Små og store var spente og fulle av forventning over det som skulle skje.

Noen av de voksne spilte et teaterstykke om hva nissene gjør på, på Lille julaften! Julenissen var ikke der, for han hadde ikke tid. Men nissemor, nissejentene, fantenissen og tantenissen var der! Fantenissen nisset nissestreker, så vi glitret, ble våte og full av maling. Tante nisse kom på besøk. Hun hadde hatt bursdag, hele 50 år! Så hun fikk bursdagspresang. Tantenissen hadde med seg en magisk tryllefløyte og når hun spillte på den begynte det å skje rare ting.. nissene begynte å danse arabisk!

Etter musene var lagt, gikk vi rundt juletreet og da kom selveste Julenissen. Han hadde med seg leker til barnehagen og godteposer!

Så spiste vi nissegrøt, før vi gikk ut i den deilige snøen som kom :)

En helt perfekt nissedag..