"Å bry seg er også smittsomt!"

Fredag 12. mars markerer mange hundre barnehager landet rundt at det er nøyaktig ett år siden nedstengingen av Norge under pandemien.

Markeringen har fått mottoet «Å bry seg er også smittsomt». Initiativet kommer fra pedagogisk medarbeider Terje Johansen i Norlandia Sten-Tærud kulturbarnehage, og markeringen blir heiet frem og koordinert av PBL (Private Barnehagers Landsforbund).

Det siste året har også krevd mye av mange. Ansatte i barnehagene har, i motsetning til mange andre, hatt trygghet for jobb og inntekt. Samtidig har de strukket seg ekstra langt for å sikre et best mulig tilbud, godt smittevern og åpne barnehager.

De ansatte og barnehagene fortjener nå en stor takk for den ekstraordinære innsatsen som er lagt ned.

– Barnehagene og de ansatte har vært helt avgjørende for at både barna og landet som helhet har kommet så bra ut av det siste året som vi tross alt har gjort. Det har vært et krevende år, men evnen til omsorg har vunnet over utfordringene. Det gjelder både i helsevesenet og andre deler av samfunnet, men i aller høyeste grad også i barnehagene, sier administrerende direktør Anne Lindboe i PBL.

Vi har deltatt i markeringen i dag hvor vi alle har "Å bry seg er også smittsomt" t-skjorter. Siden det er personalet som skal hedres og takkes i dag,  ble deg litt lengre pause...en skikkelig "kosepause" med vel fortjent kake :-) Hele året har vært et gedigent samarbeid. Både mellom personalet og med foreldrene. Takk for stå på vilje, takk for forståesle og for at alle gjør sitt beste for at vi skal få den beste dagen som mulig! :-D

#åbrysegerogsåsmittsomt