Kometkameratene sitt prosjekt: "Lille larven aldri mett!"

Vi er i gang med et nytt prosjekt sammen med Kometkameratene. Siden barna er 2-3 år ville vi ville bruke et eventyr som vi kunne jobbe litt med, og som ville fenge barna :) Og slik ble det at vi valgte "Larven aldri mett" som prosjekt :) Vi ønsker å gi barna kjennskap til fortellingen, med utgangspunkt i rammeplanens fagområder.

Vi har begynt å legge ut "spor" for å vekke barnas nyskjerrighet og skal si den ble vekket da denne kjempe larven kom opp i taket!

Vi har satt noen mål for prosjektet vårt:

MÅL– HVA VIL VI OPPNÅ:
Øve på å lytte, og være delaktig i historien (kommunikasjon, språk og tekst)

Få et forhold til kosthold (kropp, bevegelse og helse)

Utvikle skaperglede (kunst, kultur og kreativitet)

Gi forskjellige opplevelse som kan bidra til oppdagelser i naturen (natur, miljø, teknikk)

Begynne prosessen med å bevisstgjøre barnas deltakelse og påvirkning i fellesskapet (nærmiljø og samfunn)

Gi barna et forhold til tall, mengder, størrelser, former og tidsperspektiv (antall, rom og form)

Bruke Ikt som "redskap" i prosjketet.

Legge ut spor for å fange interessen hos barna(rommet som den 3 pedagog).

Blir spennende å se hva som fenger barna og hvor veien ender... :)