"Vi kan vi vil og sammen får vi det til!"

Nå har vi feiret 10 års jubileum for den nye barnehagen vår et helt år! Vi jobbet med demokrati og bursdagsfeiring som et felles prosjekt for hele barnehagen. Dette resulterte i en kjempe flott "Demokrati utstilling" i byen sammen med Reggio Emilia nettverket i Ålesund og det noen av foreldrene kalte en "helt magisk" bursdags feiring for liten og stor. Vi vil videreføre det vi jobbet med i fjor til gjennom å fokusere på: "KOMMUNIKASJON - DEMOKRATI OG LEK!"

Kommunikasjon handler om så mye mer enn bare det verbale språket. Det handler om hva vi sier, hvordan vi sier det, med hvilke materialer uttykker vi oss og ikke minst hvordan vi lytter.

Barn lærer gjennom å konstruere sein egen kunnskap sammen med andre barn, omgivelsene sine og nysgjerrige voksne.

I fjor jobbet vi voksne med å finne og tilrettelegge for "demokratiske møteplasser". Vi vil fortsette å utvikle det fysiske miljøet i barnehagen å jobbe videre med dette og hvilke materialer vi ønsker å jobbe med.

Alt dette kommer til å sette preg på årets prosjekter. Vi skal også i år jobbe under slagordet:
                                  ”Vi kan vi vil og sammen får vi det til!”